Mídvíkurdagur.

Jävla site som måste strula! När man väl är klar med ett inlägg och precis ska publicera det så loggas man ut, varför? Det har hänt flera gånger, kan någon tala om för mej varför? Nu måste man skriva om allting igen....
Jag har inte haft tid att skriva på några dagar eftersom jag har haft många prov och läxor i skolan, nåväl...

I söndags tog jag sovmorgon efter äventyret i lördags. Det var skönt att vila ut.
Vi åkte som vanligt ut till stallet till de vanliga dagssysslorna.
Sedan tränade jag NH med Tígur, Inger hjälpte till. Vi gjorde en del nya övningar som gick bra. Sedan gick vi in i koralen. Där longerade jag honom ett tag. Sedan sade Inger att jag skulle ta av repet så att han fick springa själv. Det gick jättebra. Han förstod alla övningar lika bra utan som med repet.
Sedan kom han fram till mig och jag kunde leda honom (fortfarande utan rep!), han följde efter mig vart jag än gick! Därefter öppnade jag koralen och Tigge gick ut, vände och väntade på mig tills jag var klar. Sedan följde han efter mig till grinden genom hela ridbanan!
Den känslan går inte att beskriva, jag blev så glad att han litar på mig! Tack Inger för tipsen, det här glömmer jag inte! Sedan satt vi på bänken ett tag, Tigge betade brevid.
Pesa red på Grim idag!

I måndags var det som vanligt en tung dag i skolan. Och sista lektionen (hemkunskap...) drygades ut så långt det gick. Vilket väder det var då! Molnen mörknade, och rätt som det var blixtrade det till och åskan dånade strax efter. Samtidigt haglade det glaskulor från himlen! Härligt med oväder... Lika snabbt som det kom försvann det igen, och när vi åkte ut till stallet sken solen som om den inte gjort annat den dagen.
Jag tränade lite NH med Tígur. Alla red, Pesa också. Han hade nog glömt hur kul det är!

Igår kom Susanne (Tígurs ägare) ut och hälsade på.
Jag visade henne alla NH övningarna vi har tränat på och hon tyckte att han var väldigt lung. Hon tycker nog att han trivs bra i Ståltorp. När hon hade åkt hem fortsatte jag en stund till med NH.
Pesa red inte idag, för han hade jätteträningsvärk!
Inger och Lotta spände in Fála, Strokkur och Nös.
På kvällen var det mitt favvo program House på TV, dagens höjdpunkt!

Idag hade vi ett nationellt prov i engelska, uppsatsskrivning. Det gick bra för mig. Vi fick gå när vi var klara, så då kom jag hem strax efter klockan ett. Skönt!
När Vickan kom från skolan åkte vi till stallet (nähä?).
Hon red på Jarpur på banan, det ser bra ut!
Sedan red hon runt hagarna, då följde jag med med Tígur i grimma.
Inger töltade med Fála på banan och Pesa hade byggt ett hinder av ett plaströr och skummadrasser, det blev jättebra!
Vi hittade vitsippor och jag såg en humla. Dagens väder var super, näst intill sommar fast lite kallare!

image29

image30 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0