Onsdag och Torsdag.

Onsdag:
Nu har halva veckan gått, och bra med onsdagar är att vi slutar klockan två. På förmiddagen var vi till folkets hus på en irländsk dans-och musikföreställning, de sjöng och dansade, dansen var rätt häftig med de snabba fotförflyttningarna och klackarna som smällde i golvet. Vi slapp matten efteråt för vi behövde lunch, sedan hade vi bara ett av mina favoritämnen, bild, innan vi slutade för dagen.
Sedan bar det ut till stallet. Jag mockade, mamma och Vickan fixade hö och mat, pappa är fortfarande förkyld.
Sedan skulle jag rida runt hagarna på Tígur, men han blev rädd för en hund, så jag hoppade av och ledde honom runt istället, mamma följde också med. Därefter red jag på banan och efter några bra tips från Inger travade vi flera, flera varv och snett igenom och på stora volter. När vi var klara var Tigge genomvåt av svett och väldigt flåsig. Han hann ut i hagen några minuter innan pållarna fick gå in.

Torsdag:
Tråkig lektion i morse, sedan svenska och no, men vi hade ingen no så vi fick extra lång lunch! Sedan hade vi so och engelska, men på engelskan fick vi göra hur/som vi ville, så alla gick hem. Skönt det med! Då kom man hem runt klockan två idag med. I morgon har vi nationella prov i engelska, vi har en halvtimmes sovmorgon innan...
På eftermiddagen åkte vi som vanligt ut till stallet, mockade och matade och red. Vi hittade traven ganska lätt idag med tack vare gårdagens tips. Solen sken och det var jättevarmt, så svettiga blev både hästen och jag. Efteråt gick Vickan och jag runt hagarna med Tigge för att skritta av honom, han har inte speciellt bråttom när han blir ledd...
Han fick sedan rulla i hagen och busa med kompisarna tills det var in-dags.
Vickan red på Grim runt hagarna innan jag red på Tigge.

Jag har inte så mycket att skriva just nu eftersom halva dagarna går bort på skolan... Men i stallet händer det alltid något som man kan berätta.
Hoppas att du har det bra i Dille, Malin ! Alla hälsar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0