Tisdag.

(1/4)
Idag har man både sovmorgon och så slutar man tidigt. Det är skönt efter tunga måndagar. Vi har bara tre lektioner på tisdagar och efter den första har vi över en timmes lunch. Då går jag hem (jag bor ungefär fyra minuter från skolan!) och har min egna varma mackor-stund.
Pappa är jätteförkyld och hemma från jobbet, stackarn. Han har legat i soffan sedan igår morse.
På våran sista lektion (som vanligtvis slutar halv två) fick vi gå tidigare, så då var jag hemma strax efter ett, skönt!
När Vickan slutade åkte vi ut till stallet och mockade, sedan red jag på Tigge. Vi gick bara i skritt hela tiden för att han skulle slappna av, sedan mot slutet travade vi några steg innan det blev passgång....
Medan jag red hade Vickan somnat i solen på bänken, påstår hon, men jag tror nog att hon bara låg och blundade.
När jag och Tigge var klara red Vickan på Grim en stund, då passade jag på att fika lite, saft och kaka blev det.
När vi tog in hästarna drog Strokkur omkull Lotta och stack iväg i full galopp mellan stallarna. Innan jag fick tag på honom sprang han fram och tillbaka framför grannhästarna och visade upp sig. Lotta gjorde illa armen men hon är bättre idag (2/4). Innan vi senare blev hämtade mockade jag på ridbanan.

När jag kom hem var min cykel stulen... Nej jag bara skojade, April April ! Hihi, inte blev man lurad heller fast det är första April, tur det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0