Dan' före Dan'

Lördag, sova länge... Det gjorde jag.
Efter lunch åkte vi ut till stallet. Idag var det mammas tur att mocka. Jag klättrade upp på höskullen och kastade ner några höbalar, det var bara en kvar av de jag kastade ner förra gången.
Sedan gick jag och Vickan och hämtade "Grimpen". Jag tränade sista gången före istölten imorgon. Grim går bäst i höger varv så jag hoppas att arbetstempot är i det varvet. Annars gick det bra, lill-Grimpen är så mjuk så.
Efter träningspasset fick han gå ut i hagen igen, jag trodde att han skulle rulla sig men det gjorde han inte!
Under tiden fikade vi och jag gjorde rent både Grims och Tígurs träns. Det tog ett tag att orientera sig bland alla remmar, men jag lyckades!
Sedan var det (redan) dags att ta in hästarna, men Grim fick inte gå till sin box och äta, han var tvungen att stå i gången och bli påbroddad och borstad, stackarn. Hans hovar var så leriga så Pesa fick spola av dem med slangen.
När jag äntligen var klar med allt som jag tyckte tog så lång tid, hade Malin och Sandra inte ens börjat! Men de bor i allafall där så de har lite närmare att ta sig hem. Haha.
Sedan sade vi godnatt till Tigge som fick vila idag, och så åkte vi hem. Efter jag duschat var det dags att leta reda på alla tävlingskläder och grejer som ska med imorgon bitti.
Jag är inte nervös än, men det kommer väl imorgon!

Träningsbilder på mej och Grim, det är min syster som har tagit de proffsiga bilderna! :

image13

image14

image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0