Halloj !

Nu startar jag en blogg för att jag vill skriva dagbok om våran foderhäst Tígur.
Här kommer jag att skriva ner hur det går för honom, dag för dag, om han gör framsteg eller helt enkelt inte fungerar. Han kommer till Stall Ståltorp imorgon måndag, vi ska gå upp i ottan för att åka och hämta honom!
Jippi vad spänd jag är! Det ska bli så himla roligt att ha en egen häst, det har jag drömt om sedan jag började rida, ISLANDSHÄST så klart!
De är de mest underbara djur som finns, de är så mycket mer än "vanliga hästar".
Tölten är bland det bästa med islänningarna, men lynnet och temperamentet är också så fantastiskt.
Tígur är väldigt passtaktig och stel, så det är det vi ska träna och se om han blir bättre. Vi vill ha en skogsmulle som även kan göra bra ifrån sig på tävlingsbanan, så det hoppas jag verkligen att Tígur kan! Annars får vi leta vidare...
Hursomhelst så gjorde vi iordning hans box idag, vi spånade och gjorde rent foderkrubban och fixade med lite andra grejer. Vi var till V:ås igår och shoppade massor av nya saker till Tígur. Som en salt- och mineralsten från himalaya till exempel, och ett par tyglar. Och nu i veckan beställde vi två snygga fleecetäcken från SjöhagenWear.
Grimmor har vi redan massor av så det behövde vi inte förnya oss med :P

Snart får man väl gå och lägga sig och läsa i nån hästbok, för somna kommer att bli svårt. Väldigt svårt. 
Ladda kameran måste jag också göra, för det kommer säkert att bli många kort imorgon när vi släpper in Tígur till sina nya kompisar; Fjalar, Nös, lill- Hervar, Thokki, Jarpur och Fála (Fála är på tillridning och blir nog förvånad när hon kommer hem igen!). De kommer att springa runt och rangordna sig. Hästarna i grann-hagen, Grim, Bára, Strokkur, Flipi och Idunn kommer också säkert springa runt och undra vem den nya hästen är. 

Ja, spännande är det! Hoppas jag somnar så att jag är pigg imorgon bitti, och hoppas att det är fint väder också, för mamma sa att det var elva grader kallt ute nu.... Det får det inte vara imorgon.

Gokväll! 

image2

Kommentarer
Postat av: morbror

coolt hoppas allt blir bra med tigur
ska bli spännande att följa
mvh benny,marita o ceasar

2008-03-24 @ 11:01:55
Postat av: morbror

hela ramnäs håller tummarna =)

2008-03-24 @ 11:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0