Trädgårdsarbete.

Sköööönt att vara ledig!
Sov till kvart i elva, sedan åt jag en snabb frukost för att sedan gå ut och påta i trädgården.
Pappa var ute tidigare än mej och han städade på altanen. Själv så började jag greja med en plats på baksidan som jag ska plantera en massa blommor och växter på.
Morbror Benny's hund Ceasar var hos oss idag, han låg ute på gräset när vi andra jobbade.
Först så klippte jag grenar i fem rönnbärsträd. Det tog ett tag att få bort alla grenar så att man kan gå under och gräva i jorden. Därefter grävde jag upp stora jordkocklor fulla med brännässlor+deras rötter, och andra oönskade växter.
Vid middagstid grillade jag och pappa korv (mamma och Vickan var på modevisning så de fick inga korvar). Nu har grillsäsongen utomhus inletts! Korvarna var goda.
Sedan fortsatte vi att jobba, ända till klockan halv fyra höll vi på. Jag fick bort allt ogräs och krattade blomsterplatsen. Jag såg en skalbagge.
När mamma och Vickan kommit hem åkte vi ut till Tígur och pållarna. Kim hade besök från Gävle, de var och tittade på Bára och hade provridit henne. De åkte precis när vi kom.
Efter mockningen var det NH med Tigge. Vi var i koralen och hoppade hinder. Eller klev över hindret som Pesa gjort häromdagen. Det var läskigt i början, men om jag gick över först vågade Tígur också! Sedan löslongerade jag honom, mycket trav blev det.
Kim tränade också NH med Fjalar och Vickan red på Jarpur, som efter ett tag haltade i tölten. Han måste ha sträckt sig när de busat i hagen eller något liknande...
När vi kom hem blev det mera grillning! Fläskfilé med klyftpotatis och pappas egen vitlökssås. Mums!
Under tiden köttet grillades fyllde jag en ränna i mitt blomsterställe med planteringsjord, och på ett annat ställe planterade jag två små blommor (skillor). Får se om de klarar sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0