Fredag och Lördag.

Fredag:
Idag hade vi nationella prov i engelska. I tre timmar fick vi sitta, fast med en halvtimmes rast i mitten. Första delen, läsförståelse, var ganska lätt medans hörförståelse-delen var svår. Men det gick nog bra iallafall.
Efter proven hade vi lunch och idrott, sedan så var no'n inställd (HURRA! första gången på typ fyra år!) så då slutade vi tidigt!
Sedan gick jag hem och åt pannkakor innan vi åkte ut till stallet. Jag mockade både Tígurs och Grims box. Därefter tränade jag lite NH med Tigge. Nu kommer traven nästan på en gång, det är bra.
De andra hästarna fick något ryck i hagen och sprang runt som dårar ett tag, sedan lungade de ner sig igen.
Skönt med fredag, på kvällen käkade vi pappas hembakade pizza, mums!

Lördag:
Äntligen fick man sova länge, har inte gjort det på ungefär två veckor...
Solen sken så på förmiddagen hoppade jag och Vickan på våran stora studsmatta tillsammans med våran granne Julia och hennes lillasyster Emmy. Det var länge sedan, pappa byggde upp den igår men då hann vi inte hoppa.
På eftermiddagen åkte vi ut till stallet. Inger skulle till Skogsholmen och rida på sin häst Fála (som är där på tillridning och kommer hem imorgon), så vi hann bara heja på henne innan hon for iväg.
Strax efter att jag började mocka hörde jag mamma och Kim säga att travhästen Granden hade slitit sej från Kicki och sprang omkring i full fart med sulkyn släpande efter sig. De hade precis hunnit över 252:an. Så Lotta och Kim åkte iväg efter Granden med bilen medan jag och mamma stannade kvar. Pappa åkte också ut och hjälpte till att leta i skogen.
Jag hann mocka klart innan Kim kom tillbaka och sade att de fått tag på Granden. Pappa och Lotta hade hittat henne stående i skogen alldeles skärrad och uppjagad. Sedan gick Kicki tillbaka med Granden och allt hon sade var att "sådant händer"... hmmm, jaha... Granden fick inga större skador, bara några sår efter selen och sulkyn.
Efter händelsen red jag på Grim. Tígur fick ledigt idag. Jag red runt hagarna och lite på banan, jag hade glömt spöet hemma så Grim gjorde absolut inte mer än han själv ville...hihi.
Mot kvällen blev Tigge leksugen och sprang i full fart genom hagen ner för backkrönet, man ingen av de andra hästarna följde efter. Det var bara Hervar som gnäggade åt honom. När vi gick och kollade vart Tigge tog vägen stod han bakom krönet ock kikade fram precis som att han väntade på att någon skulle komma och leka. När ingen gjorde det följde han efter mig tillbaka, gullepojken!

NH-bilder:

image20

image21

image22

Och leksugna Tigge:

image23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0