Hästjakten fortsätter!

Äntligen fredag igen!
Hade matteprov strax före lunch idag, det gick nog ganska bra. Bättre gick det i allafall på tyskaprovet som vi hade i måndags, vi fick resultaten idag och jag hade 129/140 poäng, alltså MVG. Som jag brukar... =}
På idrotten var det dans. Killarna kom över på tjejernas sida, TUR att inte jag var med. Sveriges bästa dansare (som är i min ålder) kom och höll en liten lektion för oss nior. De avslutade med att visa hur man buggar på riktigt. Det var ganska häftigt.
När jag (till slut...) kom hem från skolan åkte vi ut en snabbis till stallet, jag mockade och Vickan red på Grim. Sedan åkte vi hem igen, för när mamma kom från jobbet åkte vi till Fors Gård i Riddarhyttan för att provrida en häst.
Térèse visade oss Garpur, han stod i stallet och var väldigt nyfiken och glad att det kom folk och hälsade på honom. Han var riktigt kelig och jättenäll. Vi fick alla ett jättebra första intryck av honom!
Térèse red honom först i paddocken utanför stallet och visade alla fyra gångarterna. Sedan fick jag provrida honom. Han var stor och bekväm, väldigt pigg och framåt. Han hade lätt för tölt och trav, galoppen och skritten var också bra. Väldigt yster pålle!
Sedan visade "Tess" ett fyraårigt sto, Maja. Hon var också mysig, men hon var mycket lugnare än Garpur. Henne fick man driva för att få fram henne i de olika gångarterna, annars var hon okej. Vickan vågade också prova Maja och fastnade för henne direkt. Men jag tyckte mer om Garpur.
Gårdens ägare Tóti och Frida kom och pratade lite. Sedan fick vi följa med och släppa in Garpur i en ny hage med nya kompisar i, men det blev ingen action. Lite trav och något skri, sedan var det bra.
Det fanns runt nittio hästar på gården. Några snygga hingstar stod inne i stallet!
Sedan åkte vi hem för att fundera över hästarna...
Väl hemma tittade vi på Pistvakt, skitkul!
Det var fint väder idag med.

Jag och Garpur.
image31
Vickan och Maja.
image32
Garpur och nya kompisen Efni.
image33

Kommentarer
Postat av: farsan

Jag gillade Garpur.

2008-04-19 @ 00:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0