Kall dag.

Tisdagar är bra dagar, väldigt bra dagar om man jämför med måndagar. Sovmorgon och sluta tidigt, det är skönt. Fast idag har det varit riktigt kallt, bara runt två plusgrader. Kostigt att det kan slå om så fort när man (nästan!) kunde gå i t-shirt i helgen. Undrar om det är på grund av att jorden blir varmare eller om det är en ny istid på gång?
Har tre inlämningsuppgifter att göra tills på fredag, började på den ena idag... Men sedan orkade jag inte skriva mer på den, för förfrågningen om att åka ut till stallet var mer lockande än genetik...!
Jag hade ju tänkt att rida idag, men det blev inte så. Lite var det väl på grund av vädret (iskall blåst och snöfall mitt i våren!) men också så var det på grund av att Tígur har tappat en framsko någonstans ute i hagen. Då går det ju inte att rida för då slits hoven. Som tur är kommer Janne imorgon och slår dit en ny sko.
Istället för att rida gick jag med honom runt hagarna samtidigt som Vickan red på Jarpur. Två varv blev det, bättre än ingenting! När vi kom tillbaka efter andra och sista varvet gick jag in på ridbanan med honom och visade honom koralen som de har byggt upp igår eller idag (är inte säker). Han brydde sig knappt, men de gröna hinderstöden och plastbitarna på linorna var lite konstiga.
Tígur fäller jättemycket nu, hoppas bara att det inte blir kallt. Men de står ju inne på nätterna så det är ingen fara med det.
Innan jag slutar skriva ska jag bara påpeka att det för tillfället står 4-2 till Liverpool i fotbollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0