Nej, värmen kom tillbaka!

Vi hade temadag i skolan idag, men jag hade "ont i huvudet" och gick inte dit...
Istället hade jag lite sovmorgon (till nio ungefär). Efter frukosten grejade jag med våran ödla Elviz, gjorde rent hans mat- och vattenskål, plockade bort träflisor som han har rivit ner när han klättrar omkring i terrariet och tog ut honom en stund. Sedan gav jag honom mat; zophobas-larver.
Runt klockan ett cyklade jag till mormor. Hundarna Daisy och Ceasar blev alldeles tokiga när jag kom och de ville leka hela tiden. Sedan gick vi ut på en liten promenad och mötte Vickan efter skolan.
Vi fick mat hos mormor, hennes goda köttfärssås. När vi åkte hem åkte vi förbi mammas jobb och hämtade henne på vägen. Dagisungarna blev glada att se oss, jag har praoat där förut, det var jättekul.
När vi kom hem åkte jag och pappa ut till stallet. Idag var det jättelätt-mockat och det gick fort, så skulle det vara varje dag! Sedan gick vi en sväng runt hagarna med Tígur, Inger och Kim följde också med med Fála och Fjalar.
När vi kom tillbaka till stallet gick jag och Tigge till baksidan av stallet och tittade lite. Sedan gick vi genom Pesas loge där det var fullt av grejer som Tigge inte har sett förut. Först stannade han utanför och visste inte om han ville gå in där, men han tog mod till sig och gick igenom utan några som helst problem. 
Idag var det väldigt varmt ute, över 20 grader! Mot kvällen kom solen fram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0