1 Maj.

I morse var man trött efter gårdagen. Jag vaknade en gång ganska tidigt och trodde att jag hade försovit mig till skolan, men så kom jag på att man är ledig, både idag och i morgon, så då gosade jag till det i sängen och somnade om. Sedan vaknade jag klockan 11 och gick upp, alla var vakna utom pappa.
Vi åkte ut till stallet på eftermiddagen, på förmiddagen grejade vi lite i trädgården. Inger, Kim och Johan (och Tyke) var där. Medans jag mockade red Vickan på Jarpur. Det kom en spöregnsskur som var över på någon minut, men man hann bli lite blöt ändå.
Sedan red jag på Tígur. Han är fortfarande spänd. Även fast jag bara skrittar på honom spänner han sig när jag drar i ena tygeln för att svänga. Undrar varför, han har ju blivit så mycket lugnare sedan han kom. Han kanske har ont, antingen i ryggen eller i munnen har vi kommit fram till i så fall... Annars tycker jag att Tigge har blivit en helt annan häst än första gångerna jag provade honom.
Malin har kommit hem, så nu är det livat i stallet! Hon red på Ingers Fála efter att jag hade ridit klart. Det gick bra, det såg jättebra ut! Sedan frågade Jenny om jag ville rida på Juvel (en storhäst). Jag vågade inte idag, men någon annan dag, kanske i helgen, vill jag prova om jag får! Haha.
När vi kom hem åt vi pizza, fast hamburgare hade också varit gott!
Jag och Tígur:
image38
Malin och Fála:
image39 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0