Äntligen fredag igen!

Nu är man ledig igen i några dagar. Önskar att det vore fler...
Idag gick skolan hyfsat fort, sista lektionen "slapp" jag, läraren frågade (bara mig!) om jag ville jobba hemma, och han sade att ingen fick se att jag gick hem...Hihi, då fick man någon extra timme ledighet!
Hästmagazinet hade kommit i brevlådan, så jag satt och läste den en stund, sedan gick jag ut till mitt lilla blomsterställe och flyttade runt lite plantor.
På eftermiddagen åkte jag och mamma ut till stallet. Pappa var hemma och klippte gräset och Vickan var på skol-disco. Efter mockningen sade Inger att jag skulle rida på Jarpur. Jag har bara gjort det en gång förut, men det gick jättebra ändå. Han är så duktig, han är mycket tränad i dressyr. Jag töltade även på lösa tyglar (T2) och takten var ren, utom i hörnen då det blev lite rollning.
När vi kom hem åt vi pizza och tittade på Var fan är mitt band? Det är skitkul, men tyvärr var det sista avsnittet.


Igår var jag uppe i Riddarhyttan och red på Garpur. Tess red samtidigt på en fyraårig BLUP-hingst som hette Kynnir.
Vi värmde först upp på volten, sedan galopperade vi och hoppade över ett hinder, det var inga problem för Garpur.
Sedan tränade vi på ovalen (jippi!). Trav och mycket galopp, varv på varv. Det gick jättebra, jag är så glad åt Garpur-ponken!
Jag och Litli-Jarpur:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0