En händelserik lördag!

Idag var det "upp-ridning" på Ridgymnasiet på Hamre i Västerås. Vi gick upp tidigt, för vi skulle vara i Hamre klockan tio. Jag var lite nervös och fick inte i mig så mycket frukost, en halv banan...
När vi kom fram var det ganska mycket folk. Först var det samling i caféterian, rektorn och skolchefen pratade lite om skolan, de sade ungefär samma saker som på öppet-hus-dagarna. Sedan delades vi "elever" in i tre grupper, som skulle gå på tre olika stationer. (Mitt namn stod högst upp på första listan!). Jag var i grupp 1, vi började med att gå till klassrummet och fylla i några lappar om kursval. Sedan hade vi tjugo minuters rast! Därefter fick vi i gruppen gå in i ett rum och samtala lite med skolchefen och rektorn. De frågade lite om var vi kom ifrån och hur vi fått reda på att Hamre fanns... Sist (men absolut inte minst) skulle vi rida! På stora hästar! Jag fick en vit häst som hette Reebok. Ridningen gick jättebra men min häst var väldigt trög. Efteråt sade ridläraren att hästen mest brukade gå med på nybörjar- och ponnylektioner. Hon tyckte att jag var duktig på att rida!
Sedan åkte vi till McDonalds och käkade, jag var vrålhungrig!
Vi åkte sedan till Glada Hästen och Hööks och köpte grejer till Garpur. (Vi var även i vanliga klädaffärer men där köpte jag inget, där är det så booooooring).
När vi kom hem åkte vi ut och mockade, Vickan red på Jarpur och jag gick runt hagen med Tígur. Och så fick jag honom att trava brevid mig! Det har han aldrig gjort förut, bara grisepassat! Då blev jag glad, och förvånad!
Sedan fick han äta av det långa gräset bakom stallet.
Eurovision Song Contest nästa! Heja Island!
Jag och Reebok!:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0