Hänt i veckan:

I helgen var det verkligen sommar! I söndags red jag i kortbyxor, det var jätteskönt. Emmy följde med då också, hon gillade nog Jarpur.

I måndags åkte vi på veterinärbesiktning av Garpur i Riddarhyttan! (Min examen-present!) Vi fick vänta lite på våran tur, för det var en annan häst som också besiktades. Under tiden borstade jag Garpur. Han gick igenom besiktningen utan några som helst anmärkningar! Veterinären tyckte att han var så fin att hon ville bjuda över priset, men det fick hon inte... Haha. Gången var också felfri, som sagt så gick han igenom helt felfritt! Veterinären raspade hans tänder också, medan hon ändå var där. Det var inte så uppskattat, men vem gillar tandläkaren egentligen? Efteråt fick han lite havre som belöning. Sedan fick jag släppa ut honom i hagen till sina kompisar, han travade så fint bort till dem.
Tandraspning:
image42

Igår (tisdag) åkte Inger, Anna, Lotta och deras kompis Birgitta till Ullared, de kommer hem på torsdag.
Jag bestämde mig för att rida runt hagarna på Tígur. Mamma gick med med Jarpur i grimma.
I början gick det bra, men sedan blev han rädd för något och stack en bit. Men jag kunde lugna ner honom nästan utan att ta i tyglarna. Han lyssnade på rösten och stannade sedan som ingenting...
Jag tror att han blev trängd mellan Jarpur och linorna till hagen... Resten av vägen gick utan problem.

Idag mockade jag, mamma, pappa och Kim alla boxar, bytte vatten, fixade mat/hö åt alla hästarna. Jag kastade ner runt 20 höbalar från loftet. Sedan red jag på Tígur på ridbanan. Det gick riktigt bra, vi travade runt åt alla håll och kanter och svängde och red i volter. Kim och Sandra red också på banan då. Det är konstigt att Tígur kan vara så spänd emellanåt...? Idag gick det i allafall jättebra.
Kim provade transportskydd på Fjalar, han tyckte det var jätteäckligt och lyfte högt på fötterna när han gick med dem.
Ikväll kom regnet som vi alla väntat på... hoppas det regnar hela natten så att gräset växer i hagarna och så att vi slipper regn på ett tag!
Jag och Tígur ute på promenad:
image44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0