Hästar sön, mån, tis.

Söndag:
Eurovision Song Contest, vilket fiasko! Bara skitlåtar, det finns nästan inga ord till att beskriva hur dåligt det var... U-länderna röstar bara på varandra, så vi i Norden har ingen chans... Nej, dom kan lägga ner hela skiten. Och Björn Gustavsson var inte speciellt bra på engelska...
Idag var det Mors Dag, mamma fick en ny el-visp. På middagen åkte vi ut till Löten, Strömsholm, för att titta på hästtävlingar (islandshästar förstås!). Det var A-finaler, Anna var med på sin häst Starri. En av Lolos "gamla" hästar, Hildingur (som hon har sålt) var också med, det var kul att träffa hans nya ägare Linn. Hilding var min favorit hos Lolo. De slutade på fjärde plats (ungdom), Grattis! Anna och Starri kom trea (vuxen), Grattis till er också!
Mormor fick följa med, hon tyckte att det var kul att se lite hästar.
På eftermiddagen åkte vi hem och grillade med mormor, hennes hund Daisy fick också vara med.
På kvällen åkte vi ut ock mockade. Då fick vi reda på att Bára var såld, hon hade åkt på förmiddagen.

Måndag:
Vi hade ingen slöjd imorse, och eftersom jag ändå skulle vara ledig fr.o.m lunch skippade jag alla lektioner. 
Istället för att ha matte och NO gick jag hem och åt frukost!
På eftermiddagen skulle mamma åka till Lolo med jobbet, jag fick följa med! (Därför var jag ledig från skolan). Kim från Ståltorp var också med.
Vi skulle rida i två grupper, de vana först och de ovana sist. Jag fick Leira, mamma fick Audur, Kim fick Ylur, Åsa fick Figge, två tjejer, Frida (som går på ridgymnasiet i västerås!) fick Júpiter och Daniella fick Gaukur, en annan fick Máni och Lolo tog Blaer. 
Vi hade tur med vädret, det var soligt och lagom varmt. Hästarna var på hugget, Leira rusar som vanligt det snabbaste hon kan i galopperna, och tölten var bra. Jag fick rida först nästan hela tiden!
När vi kom tillbaka fikade vi under tiden grupp 2 red. Då kelade jag med katten Blixt.

Tisdag:
Sovmorgon till nio, lunch i över en timme, och sluta extra tidigt (klockan ett). Tisdagar är bra dagar. Efter skolan åkte jag och pappa till västerås för att byta en grej. Sedan blev det en Drive Thrue på McDonalds. När vi kom hem bytte jag om till ridkläder, sedan bar det iväg till Garpur. Vi fick gå och hämta honom från hagen, när vi kom dit låg han och Efni i solen och njöt. När vi kom fram reste han på sig, han var inte speciellt ren!
Han fick ha på sig sitt nya träns som jag köpte i lördags, han blev jättefin!
Vi red ut, för han hade inga skor bak, Tess tyckte att det var bättre att rida på mjukt underlag då. Vi töltade ganska mycket, jag fick lite tips och det funkade bra. I traven och galoppen var det nog mest Garpur som bestämde farten, men det är bra att han är pigg! Därför fick jag lunga ner honom på banan när vi kom tillbaka. Solen sken idag med, det var varmt och både Tess och jag red i kortärmat.
När vi var klara skrev vi papper på Garpur. Han stod med vi bordet med huvudet på min axel och tittade vad vi gjorde. Han är så kelig och snäll. När vi var klara fick Garpur gå ut i hagen och han rullade sig med detsamma.
Vi åkte ut till Ståltorp efteråt och frågade vart Garpur får bo när vi hämtar honom. Det blir nog kanske i helgen!!!!!
Han får Báras box, brevid Jarpur.

Vi har även bestämt oss för att lämna tillbaka Tígur. Vi har insett att han är för svår, det är för mycket jobb med honom. Fast han har blivit en helt annan häst nu än när han kom (han är lugnare och keligare och känner sig säkert trygg) blir han ändå spänd så fort det är något nytt. Han är en enmanshäst, ingen familjehäst. Tyvärr, för han är den finaste hästen jag någonsin har sett. Men jag är glad att jag har fått chansen att jobba med en sådan häst, jag har lärt mig mycket.
Vi har inte bestämt något datum när han åker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0