Sista skrivningen på denna blogg.

I onsdags hade vi bara två lektioner, en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Därimellan hade jag inget att göra... Jag vattnade blommor ute i solen...
På eftermiddagen åkte vi ut och mockade, och spånade boxen som Garpur ska stå i (Báras box)! Vi gick även runt hagarna med Tígur och Jarpur.

Igår (torsdag) slapp vi sista lektionen och slutade därför klockan ett. Pappa och Vickan var i stockholm med Vickans klass på Gröna Lund. Mamma hade möte så jag var alldeles själv hemma hela eftermiddagen. Då tog jag ut Elviz i solen en stund och därefter fick han några zophobaslarver. Emmy kom ner till mej en stund och då hoppade vi studsmatta. Runt klockan fyra fick jag skjuts ut till stallet av Carita. Där var jag också själv tills Pesa och Sandra kom. Pesa asfalterade en fläck vid stallet där han sedan ställde utemöblerna, det blev jättebra.
Jag mockade och fixade med allt, sedan körde jag NH med Tígur. Idag gick det jättebra. Jag hoppade och viftade med armarna och härjade lite, och han stod kvar utan att bli rädd! Sedan sprang vi på fyrkanstspåret, och då travade han! Det har han inte gjort förut! Sist löslongerade jag honom i koralen och övertygade honom att gå över ett hinder som till en början var jätteläskigt!
Mamma kom och hämtade mig efter klockan åtta, när vi höll på att ta in hästarna. Då tog mamma in stora Juvel! Vad modig hon var!

Detta är sista blogginlägget i denna blogg. Fortsättningen följer i min nya blogg: Islandshästar i mitt liv - Garpur från Uggårds! Tack för att ni läst om Tígur, hoppas ni även läser om Garpur, och kommentera gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0