Tre veckor kvar...

Tre veckor kvar till skolavslutningen... så nära men ändå så långt borta.

Idag hade vi en lektion innan en så kallad temadag på eftermiddagen. Jag hade valt (tror jag?) att gå på skogspromenad på lindmurspåret... När jag kom fram dit var det inte en enda människa där, inte ens ett tecken på att någon från skolan varit där... Jag cyklade vidare till suras golf-ställe (vet inte vad det kallas för att jag inte är det minsta intresserad av golf), för det finns några motionsslingor i skogarna där. Väl framme såg jag två mopeder och några cyklar, så jag trodde att jag kommit rätt, men inte då! Det var inte en enda jävel där heller, ingen lärare eller inte ens några lappar om vad som ska göras. Allt i skolan har varit så jävla bra organiserat på sista tiden, så att allt bara flyter på...INTE! Det märks att skolan snart är slut, för ingen bryr sig så speciellt mycket om någonting nu... Eftersom temadagen var lite, ja...?, så sket jag i att engagera mig mer och åkte hem istället.
Vi väntade på mamma innan vi åkte ut till stallet.
När vi kom dit stod åringen Hervar och mamman Fála inne i stallet, veterinären hade varit där på förmiddagen, så nu är Hervar valack. De andra hästarna fick gå och äta i sommarhagen, de hade det så skönt så jag struntade i att rida på Tígur, istället gick jag ut i hagen och kelade med honom och tog en massa fina kort. Fina lilla Tigge...





I söndags åkte vi (hela familjen) till Riddarhyttan. Jag skulle rida på Garpur med Tess och då passade mamma, pappa och Vickan på att rida turridning där samtidigt. Vi red ut i skogen. Det är så fint där, vi red genom vatten och ut på ängar och snirklade oss fram genom träden. Garpur gick jättebra, alla var nog nöjda med sina hästar. Utom Tess kanske, hon red på en häst som ville bocka hela tiden, och den hade ett passande namn; Vildur! Pappas häst hette Muni, mammas Lípur och Vickans Fló.
När vi kom tillbaka visade Tess mig runt i stallet, och sedan visade hon mig ridhuset! Det var skithäftigt, det låg på övervåningen i ladan, ovanför stallet! Wow!
Vi klarade oss från regn, det hade regnat på förmiddagen, men när vi red tittade solen fram.
Hästarna ville inte stå stilla och posera framför kameran, men bilden blev bra ändå! (fotografen var Tess).



Igår (måndag) var det en hyfsat bra dag, på slöjden gjorde jag en boxskylt som jag ska skriva Garpur på.
De andra lektionerna flöt på som vanligt...
När vi åkte ut till stallet red jag på Tigge, det gick bra, han är väldigt lung nu. Efter ridturen fick Tígur stå och äta gräs. Grannhästarna Kalle och Spiro var nyfikna på Tigge, men han brydde sig knappt om dem, gräset var viktigare...!
Sedan tog vi in hästarna precis i tid innan regnet började att ösa ner. Tígur stod och kliade svansen länge i boxen som jag filmade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0