Värsta fredagen...

Just nu lyssnar jag på en av mina nya favvolåtar; Nine in the afternoon med Panic! at the disco. Den är faktiskt bra! Och The Poodles med låten Seven Seas... Också jättebra!

Igår åkte vi upp till Stora Fors Gård igen. Jag skulle rida lektion för Tess på Garpur. När vi kom upp dit red Tess på en musblack häst som hette Bára, hon är väldigt fin. Under tiden fick jag och pappa gå och hämta Garpur, han gick i en annan hage nu. När vi kom till stallet fick vi borsta honom också.
Sedan gick vi ner till ridbanan i mitten av ovalbanan och tränade på volten. Under tiden jag red kom storfräsaren Heléne Blóm till Fors Gård. Hon skulle examinera en tjej som håller till på gården. Heléne tittade på mej en stund när jag fick rida på ovalen, då kände jag mig stolt. Det var faktiskt första gången jag red på en ovalbana, och så var det ju ovalbanan på Stora Fors Gård, det kändes riktigt stort! Och det gick jättebra med Garpur, Tess och de andra på gården som såg mig tyckte alla att det såg jättebra ut... Då blev jag riktigt glad! Så igår fick jag en massa bra tips om hur jag ska rida och träna med Garpur!
På söndag ska vi dit igen och då ska vi rida ut, pappa beställde en turridning för oss (mej, mamma, pappa och Vickan) så då ska jag få ha Garpur och Tess ska rida med!

Idag, fredag, var en riktigt oduglig dag... (På förmiddagen i allafall). I morse var det svårt att dra sig upp ur sängen, för att sedan gå till skitskolan... Lunchen är sen på fredagar, så innan dess hinner man snudd på hungra ihjäl, sedan varar lunchen i typ en halvtimme, och på den halvtimmen ska man också hinna byta om till gympakläder och ta sig till Idrotts Planen (intill ishallen), nästan så långt bort från skolan man kan komma, för att sedan inse att vi inte ska ha utegympa i det skitgråa-kalla-blåsiga-regninga vädret, så att man får stressa tillbaka till gympahallen brevid skolan, för att få reda på att gympaläraren är tjugo minuter sen... Och efter gympan ska man byta om snabbt som fan för att ha NO som sista lektion. Där blir man pinad med fem filmer om energi som är inspelade på stenåldern, medans alla andra niors NO lektioner är inställda... Det var bara vi i min NO grupp som var sist i skolan på fredag eftermiddagen.... DÅ var det skönt att senare sluta lektionen och gå hem och sätta sig i soffan och slappna av.
I stallet var det mockning som gällde, det är faktiskt rätt avslappnande...
Sen åkte vi hem och åt supergod Tacogratäng till ishockey och Magnus Uggla på TVn.
Bilder på mej och Garpur från torsdagens träning:
image45
image46


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0